Anunatak ny deltager i klygesamarbeidet
Anunajatakk til iKuben
Design- og kommunikasjonsbyrået Anunatak fra Åndalsnes er ny deltager i iKuben.
– En nunatak er et fjell som stikker opp av isbreen. Nunatakene hadde en spesiell betydning under istidene; et sted hvor fjellplanter overlevde til neste varmeperiode. På samme måte som de spisse fjelltindene, ønsker vi at du skal skille deg ut og overleve i markedet, forteller daglig leder i Anunatak, Emma Bjørneset.
Byrået startet opp i 2004 og har nå 11 ansatte på kontoret på Utrøna Innovasjonssenter på Åndalsnes.
Anunatak er nytt medlem av iKuben og ser frem til å dele sin fagkunnskap, bli kjent med og lære av de andre medlemsbedriftene.
– Vi kjenner godt til næringslivet lokalt, og i Rauma er bedriftene langt fremme på delingskultur og samarbeid. Vi har også mange samarbeidspartnere både regionalt og nasjonalt. Nå gleder vi oss til å bli enda bedre kjent med de andre bedriftene i klyngesamarbeidet.
Bjørneset tror Anunatak har mye å bidra med inn i faggrupper, og like mye å lære av andre.
– Vi går inn i iKuben med vår spisskompetanse på helhetlig design, strategi og innholdsproduksjon. Akkurat nå er vi også i ferd med å bygge opp en egen avdeling innen industridesign. Jeg håper at vår kompetanse kan bidra inn i ulike faggrupper i iKuben. I tillegg betyr jo et sånt medlemskap at vi utvider vårt kontaktnettverk og møter potensielle nye kunder, sier Bjørneset.
– iKuben og Anunatak ble kjent med hverandre i forbindelse med Boost. Ett av våre prinsipper, er at vi kun arbeider med kjekke folk, og basert på treffpunktene vi har hatt, og ikke minst erfaringene andre i klyngesamarbeidet har delt med oss, skårer Anunatak 10/10 poeng på det området.
I tillegg til å være et design- og kommunikasjonsbyrå, beveger Anunatak seg også i retning mot mer industridesign, vi mener at Anunatak gjennom sine kompetanser, brede relasjon til regionalt næringsliv og perspektivene de har på delingskultur vil tilføre klyngesamarbeidet mye, sier daglig leder i iKuben, Konrad Lillevevang.