Foto: Erik Birkeland

Matteundervisning med VR-teknologi

iKubens deltakerbedrifter Innit og Making View har sammen med Kommuneforlaget etablert firmaet VR Education. De tilbyr matteundervisning ved hjelp av VR-teknologi. Konseptet ble jobbet med i ProtoMore innovasjonslab og testes nå ut bl.a. på femte trinn ved Nordbyen skole i Molde.

“Romsdals Budstikke har den 18.06.18 en reportasje om hvordan VR-teknologi kan brukes i matematikkopplæring i barneskolen”.

– Molde er en av ni kommuner som tester dette verktøyet, og de første rapportene fra andre kommuner tyder på at guttene spesielt gjør det veldig mye bedre. Nå skal vi se grundigere på effektene, sier Per Olav Nyborg, prosjektleder i VR Education.

Mer konsentrasjon
De foreløpige resultatene viser at de svakeste elevene er de som har fått kraftigst forbedring av resultatene sine. En av VR-brillenes store fordeler er at det blir vanskeligere å bli distrahert av bevegelse i rommet.

Artikkelen er tilgjengelig for Romsdals Budstikkes abonnenter, og kan leses HER

NCE iKuben fokuserer på å hjelpe sine deltakerbedrifter til å ta i bruk digital teknologi til å skape nye produkter og tjenester. Tre av NCE iKubens deltakerbedrifter samarbeider i dette prosjektet; Innit, Making View og Molde kommune. -Dette prosjektet er et godt eksempel på hvordan klyngearbeidet fungerer i praksis, sier Hilde Aspås, daglig leder i NCE iKuben.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Fyll inn din e-postadresse så holder vi deg oppdatert på alt som skjer i iKuben

Sponsorer

Sertifiseringer

sertifisering